Up Erasmus+ w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Józefowie nad Wisłą


[Rozmiar: 35719 bajtów]

    W tym roku szkolnym w naszej szkole jest realizowany innowacyjny projekt czytelniczy w języku angielskim ReadOn!
Projekt jest skierowany do uczniów klasy IVb szkoły podstawowej.

Cele projektu:

  • Rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych oraz umiejętności kluczowych dla odniesienia sukcesu w XXI wieku (m.in.: myślenie krytyczne, wyszukiwanie i zarządzanie informacją, komunikowanie się) poprzez zachęcanie dzieci do czytania i kształtowanie nawyku czytania dla przyjemności
  • Wspieranie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci oraz inspirowanie do działania poprzez promocję czytelnictwa
  • Wychodzenie naprzeciw Specjalnym Potrzebom Edukacyjnym poprzez umożliwienie dzieciom rozwijania kompetencji czytelniczych w sposób dostosowany do indywidualnych możliwości każdego dziecka
  • Wsparcie szkół i bibliotek w zakresie rozwijania czytelnictwa wśród dzieci zgodnie z założeniami Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020

  • Projekt READ ON powstał z myślą o wsparciu polskiej szkoły w działaniach promujących czytelnictwo wśród dzieci od najwcześniejszych lat. Ideą projektu jest zachęcanie do czytania i wyrobienie nawyku czytania poprzez dobór lektur o odpowiedniej tematyce i na odpowiednim poziomie trudności dostosowanym do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Uczniowie z klasy przystępującej do projektu otrzymują do dyspozycji zestaw 70 lektur w języku angielskim o różnorodnej tematyce oraz na odpowiednim poziomie językowym (zgodnym z założeniami podstawy programowej dla klas 4-6 oraz nieco poniżej i powyżej wymagań). Dzięki temu uczniowie czytają książki zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i rozwijają kompetencje czytelnicze zgodnie ze swoim aktualnym poziomem znajomości języka.

    Sponsorzy szkolnego projektu ReadOn! to: Ogród" Gospodarstwo Ogrodnicze Urszula i Jerzy Chorab oraz FHU „Łuknat’’ Jolanta i Mateusz Ziarko. Dziękujemy serdecznie naszym sponsorom za wsparcie finansowe projektu!
    Wyodrębniono następujące kluczowe korzyści wynikające z udziału w projekcie:
  • zmiana nastawienia uczniów do czytania (niezależnie od języka) i nastawienia do nauki
  • rozwój kompetencji językowych i czytelniczych leżących u podstawy sukcesów edukacyjnych
  • poprawa osiągnięć uczniów w zakresie umiejętności posługiwania się językiem
  • wparcie dla nauczyciela w osiągnięciu zamierzonych rezultatów pracy z uczniami
  • włączenie w proces edukacyjny uczniów ze specjalnymi potrzebami.


  • Na temat naszych kolejnych postępów w realizacji tego projektu zapraszamy na stronę internetową szkoły.

    Szkolny koordynator projektu
    Ludmiła Makoviychuk



    Całkowita ilość zdjęć: 0 | Powrót do Aktualności | Wygenerowane przez JAlbum & Chameleon | Pomoc