Up Projekt edukacyjny "BohaterOn" Slideshow

    Uczniowie naszej szkoły brali udział w Projekcie Edukacyjnym BOHATERON. Opiekunem projektu była pani Jolanta Jurak.
    Lekcje, które zostały przeprowadzone w naszej szkole objęły szkolę podstawową i gimnazjum. Na lekcjach został wykorzystany materiał z seminarium. Bardzo podobały się uczniom zajęcia z elementami dramy (uczniowie w parach przygotowali rozmowę ojca/matki z synem/córką, którzy chcą walczyć w powstaniu) Doskonale wyszły zajęcia, na których uczniowie tworzyli żywy obraz konkretnego wydarzenia np. budowa barykady na ulicach Warszawy. Gimnazjaliści doskonale poradzili sobie na zajęciach pozalekcyjnych z metodą 6 kapeluszy, a tematyka tych zajęć to: Jak popularyzować wiedzę o Powstaniu Warszawskim w XXI wieku?

    Krótki opis realizowanego projektu:
    Po pierwsze uczniowie przygotowali kilka prezentacji o Powstaniu Warszawskim i Polskim Państwie Podziemnym.     Po drugie uczniowie przygotowali wystawę prac pod hasłem „Mini Muzeum – Powstanie Warszawskie”. Wystawę odwiedzili wszyscy uczniowie naszej szkoły (klasy I –III szkoły podstawowej, klasy IV – VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum).
    Po trzecie uczniowie klasy II gimnazjum przygotowali duży projekt dla klas VI, VII, II i III gimnazjum pod hasłem „Godzina W”. Był to montaż muzyczno-słowny. Uczniowie opowiadali o 1 sierpnia 1944 r., przybliżyli sylwetki bohaterów powstania. Recytowali:
  - fragmenty pamiętników żołnierzy batalionu „Zośka”
  - wiersze: Z. Krukowski , E. Żytomirski „Marsz Śródmieścia”, J. Przyboś „Póki my żyjemy”, T. Gajcy „Żegnając się z matką”, J. Romocki „Modlitwa”, M. Ubysz „Stare Miasto”. Uczniowie zaprezentowali również i odśpiewali następujące utwory:
  - autor nieznany „Naprzód do boju żołnierze”, K. Weloński „Na wojenkę poszli chłopcy”, J. Kozłowski „Piosenka”, S. R. Dobrowolski „Warszawskie dzieci”, M. Zieliński „Serce w plecaku”, M. Jezierski „Marsz Mokotowa”, piosenka z filmu „Zakazane piosenki” „Warszawo ma”.
Po zakończeniu projektu uczniowie przyszli do mnie i dziękowali mi, że „wciągnęłam ich” do pracy w projekcie, dziękowali za wzruszenia i nowe treści w ich życiu. I to uważam za mój sukces.
    Po czwarte uczniowie brali udział w Nocy z Filmem Historycznym. Obejrzeliśmy wspólnie, a następnie omawialiśmy, dyskutowaliśmy i wymienialiśmy poglądy na temat następujących filmów:
  - Polskie Podziemie Niepodległościowe (Teki edukacyjne IPN)
  - Miasto 44, film Jana Komasy
  - relacje powstańców (Teki edukacyjne Muzeum Powstania Warszawskiego)

Dzięki kampanii BohaterOn sama jako nauczyciel historii poszerzyłam wiedzę o Powstaniu Warszawskim i Polskim Państwie Podziemnym. Udało mi się „zaszczepić” wśród uczniów ciekawość historyczną , wypracować ucznia badacza i poszukiwacza danej tematyki. Uczniowie poszerzyli swoja wiedzę i rozwinęli talenty twórcze, recytatorskie, muzyczne , plastyczne i organizatorskie. Projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie po lekcjach i w trakcie godzin historii uczyli się i przygotowywali przedsięwzięcie. Dla mnie, nauczyciela, to ogromna satysfakcja. Otrzymaliśmy ogromne brawa, gratulacje od innych nauczycieli i dyrekcji szkoły. Projekt pod hasłem „Godzina W” wzruszył rzeszę uczniów i grono pedagogiczne. (J. Jurak. J. Matyka)

zdj.: J.Matyka, A. Koziarska


bohateron 001
bohateron 002
bohateron 003
bohateron 004
bohateron 005
bohateron 007
bohateron 008
bohateron 009
bohateron 010
bohateron 012
bohateron 013
bohateron 017
bohateron 019
DSCF2466
DSCF2467
bohateron 022
bohateron 024
DSCF2469
bohateron 025
bohateron 026
DSCF2473
bohateron 030
DSCF2477
bohateron 027
bohateron 031
bohateron 032
bohateron 033
DSCF2481
DSCF2483
DSCF2495
DSCF2498
DSCF2499

Całkowita ilość zdjęć: 32 | Powrót do Aktualności | Create web photo albums with Jalbum | Chameleon skin | Pomoc